Od šest novih modela, koje je “Fijat” spremio za proizvodnju širom sveta, dva će se, kako je to predviđeno ugovorom sa državom Srbijom, sigurno praviti u torinsko-srpskoj kompaniji, a da bi se (paralelno sa njima) proizvodio i “punto”, bar do 2012. godine, neophodno je da se proda 30.000 vozila, kako bi proizvodnja bila rentabilna i nastavila se i posle aprila sledeće godine. Sa ugovorima o izvozu, sklopljenim ovog meseca, ovaj model je “na korak” od te - crte. Partneri iz inostranstva već traže hiljadu automobila mesečno, a ponovo raste potražnja i na domaćem tržištu. Prilikom potpisivanja ugovora o strateškom partnerstvu, rečeno je da bi ovaj automobil brzo trebalo da postane “srpsko nacionalno vozilo”, koje bi se izvozilo u zemlje CEFTA i MAGREB, a 95 odsto novih modela - širom sveta. Procenjeno je da na našem tržištu godišnje može da se proda oko 20.000 automobila i izveze 10.000.
Od šest novih modela, koje je “Fijat” spremio za proizvodnju širom sveta, dva će se, kako je to predviđeno ugovorom sa državom Srbijom, sigurno praviti u torinsko-srpskoj kompaniji, a da bi se (paralelno sa njima) proizvodio i “punto”, bar do 2012. godine, neophodno je da se proda 30.000 vozila, kako bi proizvodnja bila rentabilna i nastavila se i posle aprila sledeće godine.
Sa ugovorima o izvozu, sklopljenim ovog meseca, ovaj model je “na korak” od te - crte.
Partneri iz inostranstva već traže hiljadu automobila mesečno, a ponovo raste potražnja i na domaćem tržištu. Prilikom potpisivanja ugovora o strateškom partnerstvu, rečeno je da bi ovaj automobil brzo trebalo da postane “srpsko nacionalno vozilo”, koje bi se izvozilo u zemlje CEFTA i MAGREB, a 95 odsto novih modela - širom sveta. Procenjeno je da na našem tržištu godišnje može da se proda oko 20.000 automobila i izveze 10.000.
Taj broj je prošle godine na domaćem tržištu skoro dostignut, ali uz subvencije države. Proizvedeno je i prodato oko 18.000 “puntića”. Početkom godine potražnja je znatno opala, a izvoz nije krenuo predviđenim tokom. Zbog toga je odlučeno - ako se ništa ne promeni, da se proizvodnja trajno obustavi u aprilu sledeće godine...
Kako nam je rekao Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika i koordinator “Fijatovih” projekata u Kragujevcu, predstavnici “Fijata” su obavestili naše zvaničnike da je već izvesno da će se “punto” proizvoditi i sledeće godine - ranije predviđenom dinamikom.